10 nejlepších Adventure motorek pro začátečníky

cestovni enduro pro zacatecnika

Motorky pro nezpevněné cesty a dobrodružné výlety jsou momentálně velmi populární a nevypadá to, že by se to brzy změnilo.

Avšak pro začátečníky tu existuje malý, spíše velký problém: rozměry motorek. Motorky určené pro dobrodružné jízdy bývají vysoké, velké, robustní a také těžké, což může začátečníky odradit. Naštěstí výrobci tento problém zaregistrovali a na trhu se objevila řada malých, začátečnických motorek pro dobrodružné cestování, které umožňují prakticky všechno, co jejich větší sourozenci, avšak s poloviční váhou a zásadně nižší cenou.

10. Aprilia Tuareg 660

aprilia tuareg 660

Italská Aprilia Tuareg 660 je sice drahá, ale vynikající motorka pro dobrodružné cestování. S výkonem 79 koní a točivým momentem 51 lb-ft nabízí Tuareg na silnici dynamický výkon, ale také dostatek točivého momentu v nižších a středních otáčkách pro efektivní jízdu mimo silnici. Vzhledově má retro styl, který ji odlišuje od mnoha konkurentů, když se spokojila pouze s nízko položenou přední blatník a bez zobáku.

Veškeré osvětlení je LED, motorka má barevný TFT displej a celou řadu elektronických vychytávek, což z ní dělá plně schopný stroj i na náročném terénu. Vysokokvalitní Kayaba odpružení má výborný zdvih a zvládá brzdné účinky na silnici bez přílišného propadnutí. Brzdový systém je pak značky Brembo.

Zobrazit technické parametry.

9. Benelli TRK502X

benelli trk502x

Benelli sice nyní patří čínské společnosti, ale motorky stále navrhují a vyrábějí v Itálii, takže jsou plné dědictví. Model TRK502X je podobný Hondě tím, že je především určen pro adventure-touring, s větším důrazem na „touring“ než „adventure“. Je poháněn paralelním dvouválcem o výkonu 47 koní, který není tak vychytaný jako motor Honda, ale stále dostatečně výkonný pro zábavnou jízdu. Jde o plnohodnotnou motorku s vzhledem, který se neliší příliš od Ducati Multistrada. Některé detaily jsou základní a celkově kvalita zpracování by mohla být lepší, nicméně stále získává body díky své přijatelné ceně a Benelli TRK502 je nejprodávanější motocykl v Itálii, což je dostatečně dobrá reference.

8. BMW G310GS

bmw G310gs

Výrobce nejprodávanější adventure motorky R 1250 GS přenáší své znalosti na menší motorku pro začátečníky. G310GS je vyroben v Indii firmou TVS a už na první pohled připomíná svého velkého bratra, a to díky správnému logu na nádrži a rodové podobnosti. Nicméně, odpružení je trochu měkké, výbava je základní a kvalita zpracování není úplně na úrovni BMW, a výkon – alespoň na silnici – není nejsilnější. Pro začátečníky však není tato skutečnost problém a mimo silnici je motorka lehká a přístupná, s relativně nízkým sedlem a neintimidujícím výkonem, který vám stále umožní dostat se přes překážky. Je to perfektní vstup do světa BMW a všeho, co to znamená: značkový motocykl za nízkou cenu.

Zobrazit technické parametry.

8. Honda CB500X

honda cb500x 1

Honda CB500X má více stylu dobrodruha než opravdové schopnosti pro dobrodružství, ale protože je to momentálně jediná Honda, která je k tomu kvalifikována, zdá se spravedlivé ji zařadit. CRF300 Rally je zde také, ale je více glorifikovaným motokrosovým motocyklem a neměl by být zaměňován s opravdovým dobrodružným motocyklem. Pro jednu věc je pohodlí hrozné a to vylučuje jízdy na dlouhé vzdálenosti.

CB500X se poprvé objevil v roce 2013 a byl zcela přepracován pro rok 2023, aby udržel svou pověst jako středně těžký dobrodružný tourer přátelský pro začátečníky i zkušenější jezdce. 47 koní je o něco více než u KTM 390, ale motor je paralelní dvouválec, takže výkon je mnohem plynulejší, ale stále bez účinku zastrašování. Skutečně, CB500X je spíše měkký terén, s některými ambicemi na schopnosti v terénu, ale i když mu možná chybí trochu osobnosti, má prostornou a pohodlnou pozici k jízdě a dostatečně dlouhé nohy, aby byl skvělým motocyklem pro dlouhé vzdálenosti.

Zobrazit technické parametry.

6. Kawasaki Versys X300

kawasaki versys x300

Kawasaki Versys X300 se poprvé objevil v roce 2017 a oproti rivalům BMW a KTM je mnohem méně známá. To je škoda, protože nabízí skvělý poměr cena-výkon a je naprosto kompetentní. Jeho 296ccm motor poskytuje 36 koní. Na první pohled by se nemohl zdát schopný zvládnout nejtěžší terénní trasy, ale zdání klame: plně vyhovuje všem správným požadavkům – pohodlí, dobrá ochrana proti větru, solidní odpružení s dostatečným světlým prostorem a adekvátní spotřebou paliva. Je lehký a obratný, pohodlně dosahuje rychlosti 80 mph a pokud je to nutné, může vyvinout téměř 100 mph, ale v této rychlosti je motor hlučný a vibrace se stávají rušivými. Nejlépe se však osvědčuje při klidnějším stylu jízdy, bez ohledu na to, zda jedete po silnici nebo mimo ni.

5. Kawasaki Versys 650

kawasaki versys 650 1

Stejně jako Honda i Versys 650 má styl dobrodružného motocyklu, ale jeho schopnosti v terénu nejsou příliš vysoké. Jeho paralelní dvojmotor produkuje 68 koní a 47 libových stop kroutícího momentu. Má velkou kapotáž a nastavitelný plexi, pohodlné sedlo a také dostatek pohodlí pro spolujezdce. Tento motocykl by byl skvělou volbou pro dvě osoby na dlouhých cestách, s dostatečným výkonem pro zajištění zábavy. Nejlepší je, že Kawasaki aktualizovalo vzhled tohoto motocyklu, zejména okolo světlometu, což z něj učinilo velmi pěkný stroj, s výraznou rodinnou podobou. Má vynikající nájezdovou vzdálenost (200 mil na nádrž), dobrou kvalitu a hladkou jízdu. Možná není nejlepší v terénu, zejména s pneumatikami a koly pro silniční jízdu, ale vzhledem k tomu, že mnoho dobrodružných motocyklů nikdy neuvidí skutečné terénní podmínky, to není tak velký problém, zejména když vezmeme v úvahu cenu a schopnosti tohoto motocyklu.

Zobrazit technické parametry.

4. KTM 390 Adventure

ktm 390 adventure


Zde je vylepšený překlad:

Když BMW uvedlo na trh G310 GS, bylo jen otázkou času, než KTM odpoví adventure verzí svého brilantního modelu 390 Duke/RC. Rozšíření rodiny 390 o dobrodružnou motorku bylo logickým krokem, zejména pro společnost, která si v off-roadovém světě vybudovala svou pověst.

Jeden válec o objemu 390 ccm produkuje výkon 44 koní a dodává výkonné výkony. Zbytek balíku je mnohem sofistikovanější než u BMW, s vynikajícím odpružením a elektronikou, která doplňuje výkon. Skvěle funguje jak na silnici, tak v terénu a pokud je převodové ústrojí trochu kratší pro relaxovanější jízdu na delší vzdálenosti, platí to vrcholí při projetí terénem. Z dálky byste s obtížemi poznali rozdíl mezi 390 a motorkami z rodiny 790 nebo 890 Adventure. Seriózní schopnosti v dostupném balíčku.

Zobrazit technické parametry.

3. Royal Enfield Himalayan

royal enfield himalayan

Royal Enfield překvapivě přerostla své skromné kořeny a historii uvízlé v minulosti a v posledních letech se skutečně posunula vpřed, aniž by se vzdala svých kořenů. Bullet zůstává stejný jako vždy, ale mnohem zajímavější je model Himalayan, určený pro dobrodružné cestování. Jeho 410ccm jednoválcový motor produkuje pouze 24 koní, což způsobuje, že se Himalayan na otevřené silnici trochu trápí. I když má měkké zavěšení, trochu slabší brzdy a základní specifikace, znamená to, že motorka je jednoduchá a snad spolehlivá. Má své vlastní kouzlo starosvětské utilitárnosti a to nejen díky své nízké ceně, což je pro začátečníka stejně důležité jako nízká cena – pokud zkoušíte něco poprvé, chcete si být jisti, že se vám to líbí, než utratíte velké peníze.

Zobrazit technické parametry.

2. Suzuki V-Strom 650XT

suzuki v strom 650 xt

Tzv. „baby“ V-Strom je na trhu od roku 2004 a je mechanicky tak robustní, jak jen potřebujete: jeho 650ccm V-Twin motor je téměř nezničitelný a má spoustu charakteru, 70 koní a 50 stop librového točivého momentu. V-Strom 650 se postupně stával stále přátelštější k off-roadovému ježdění až do té míry, že je nyní plně použitelnou alternativou k monster motorkám s objemem 1000ccm a více.

Rám je jednoduchý a robustní, zavěšení je kvalitní, ale nenabízí nic spektakulárního a k dispozici jsou také ABS a kontrola trakce a nastavitelný štít. XT verze má drátěné kola, rukojeť chrániče a ochrannou desku motoru a vynikající schopnosti v terénu. Je to jednoduchý motocykl, což je součástí jeho přitažlivosti a uspokojí jak zkušené jezdce, tak začátečníky. Má přátelský a zajímavý charakter a víte, že vás nikdy nenechá na holičkách.

Zobrazit technické parametry.

1. Yamaha Ténéré 700

yamaha tenere 700

Yamaha se při vývoji modelu T7 zaměřila především na čistě off-roadové nebo Rally Raid schopnosti a zvolila převážně analogový přístup. T7 byla skutečně inspirována motocykly z Dakarské rallye, s mnohem menšími ústupky v oblasti silniční jízdy a komfortu než všechny ostatní motocykly na této seznamu. T7 používá paralelní dvojčinný motor, který se poprvé objevil v roadsteru MT-07 a produkuje výkon 72 koní a točivý moment 50 foot pound.

Motor je umístěn v vysokém a bezkompromisním off-roadovém podvozku s plně nastavitelným odpružením s velkým zdvihem, výkonnými Brembo brzdami a drátovými koly (21/18 palců, přední / zadní). Jedná se o skutečně off-roadový motocykl s dostatečným výkonem a štíhlým a obratným podvozkem. V silniční jízdě je kompromisem průměrný komfort, ale není to až tak daleko od ostatních modelů s větší orientací na silniční jízdu na tomto seznamu, zatímco na off-roadu je všem daleko před nimi.

Zobrazit technické parametry.